Organizacja pracy szkoły – godziny lekcyjne
1 lekcja | 8.15 | 9.00 |
2 lekcja | 9.10 | 9.55 |
3 lekcja | 10.05 | 10.50 |
4 lekcja | 11.00 | 11.45 |
5 lekcja | 12.00 | 12.45 |
6 lekcja | 13.00 | 13.45 |
7 lekcja | 13.50 | 14.35 |
8 lekcja | 14.40 | 15.25 |
BEZPIECZNA SZKOŁA
Zagrożenia i zalecane działania profilaktyczne
w zakresie bezpieczeństwa fizycznego i cyfrowego uczniów
Zapraszamy Państwa do zaznajomienia się z dokumentem pn. „Bezpieczna szkoła. Zagrożenia i zalecane działania profilaktyczne w zakresie bezpieczeństwa fizycznego i cyfrowego uczniów”, który stanowi kompendium wiedzy oraz zbiór rekomendacji dotyczących działań profilaktycznych związanych z ryzykiem wystąpienia zagrożeń bezpieczeństwa w szkole lub placówce wraz ze wskazaniem obowiązujących przepisów i odpowiedzialności. Jednocześnie informujemy, że każda osoba mająca podejrzenie występowania na terenie szkoły zagrożenia bezpieczeństwa uczniów zobowiązana jest poinformować odpowiedniego pracownika szkoły (nauczyciela/wychowawcę/pedagoga/dyrektora).
Przypominamy również, że w naszej szkole już od wielu lat funkcjonuje czerwona anonimowa skrzynka na sygnały, która znajduje się przy wejściu do gabinetu pedagoga szkolnego.
Wszystkie materiały znajdują się na stronie www: bezpiecznaszkola.men.gov.pl/bezpieczna-szkola
ZASADY PRZEBYWANIA NA TERENIE SZKOŁY
W trosce o bezpieczeństwo uczniów Dyrektor Szkoły Podstawowej im. Mikołaja Kopernika w Sicienku
wprowadza zasady przebywania na terenie szkoły:
1. Każda osoba, która nie jest aktualnie uczniem bądź pracownikiem szkoły jest osobą trzecią. Osoba trzecia nie wchodzi na jej teren bez ważnego powodu.
• Każda osoba trzecia wchodząca na teren szkoły zobowiązana jest do wpisania się w prowadzonym przez szkołę „Rejestrze wejścia i wyjścia na teren szkoły”, znajdującym się w sekretariacie szkoły. Zasady dotyczą wejścia i przebywania na terenie szkoły w godzinach pracy sekretariatu.
2. Rodzice/opiekunowie prawni odbierający dzieci ze szkoły w godzinach wcześniejszych, niż przewiduje plan lekcji wpisują ten fakt tak jak to obowiązywało dotychczas w „Rejestrze wejścia i wyjścia na teren szkoły”.
ZASADY POSTĘPOWANIA W PRZYPADKU ZŁEGO SAMOPOCZUCIA UCZNIA PODCZAS ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH
- Każda informacja od ucznia o złym samopoczuciu zobowiązuje nauczyciela do udzielenia mu pomocy.
- W takiej sytuacji należy powiadomić rodziców/opiekunów o złym samopoczuciu ich dziecka i skonsultować z nimi dalsze działanie.
- W przypadku zgłoszenia faktu złego stanu zdrowia w czasie przerwy nauczyciel prowadzi ucznia do sekretariatu/pedagoga/psychologa/pielęgniarki szkolnej/dyrektora i informuje o zaistniałej sytuacji. Pracownik szkoły powiadamia telefonicznie rodziców i wzywa ich do szkoły celem wcześniejszego odebrania dziecka.
- Jeżeli konieczne jest powiadomienie rodziców w trakcie trwania lekcji nauczyciel zgłasza telefonicznie taką potrzebę do sekretariatu/ pedagoga/psychologa/pielęgniarki szkolnej/dyrektora.
- Do przybycia rodzica uczeń pozostaje pod opieką osoby dorosłej.
- W przypadku braku możliwości powiadomienia rodziców przez wymienionych wyżej pracowników szkoły, nauczyciel w miarę możliwości informuje telefonicznie rodzica o stanie zdrowia dziecka.
- Fakt powiadomienia rodzica/ prawnego opiekuna zapisuje w „Szkolnym rejestrze powiadomień rodziców”. Rodzic/prawny opiekun podejmuje decyzję o dalszym postępowaniu (np. kto odbierze dziecko i kiedy lub czy ma pozostać w placówce).
- W przypadku braku możliwości kontaktu telefonicznego z rodzicem/prawnym opiekunem nauczyciel informuje rodzica o samopoczuciu ucznia za pomocą dziennika elektronicznego.
- Dziecko może odebrać wyłącznie rodzic/prawny opiekun lub osoba pełnoletnia upoważniona na piśmie przez rodzica/prawnego opiekuna.
- Odbierający wpisuje się do „Rejestru wyjść uczniów”, wpisuje stopień pokrewieństwa, imię i nazwisko dziecka, godzinę odebrania, ten fakt potwierdza podpisem.
- Wychowawca zaznacza uczniowi usprawiedliwioną nieobecność w e-dzienniku na pozostałych lekcjach.
- Jeśli rodzic/opiekun prawny nie może odebrać dziecka ze szkoły, uczeń pozostaje w szkole do końca zajęć lekcyjnych.
- Dyrektor lub inna osoba może wezwać pogotowie ratunkowe, jeśli w jego ocenie niezbędna jest natychmiastowa pomoc lekarza.
- W przypadku konieczności zabrania ucznia na SOR, opiekę nad nim do i z izby przyjęć oraz próbę skontaktowania się z rodzicem przejmuje osoba wskazana przez dyrektora szkoły.
ZASADY ORAGNIZACJI I UDZIELANIA
POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
Pragniemy przypomnieć, iż zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach z późniejszymi zmianami, w naszej szkole organizuje się pomoc psychologiczno-pedagogiczną w trakcie bieżącej pracy z uczniem oraz przez zintegrowane działania nauczycieli i specjalistów, a także w formie:
– zajęć dydaktyczno-wyrównawczych,
– zajęć specjalistycznych: korekcyjno-kompensacyjnych, logopedycznych, rewalidacyjnych,
– zajęć związanych z wyborem kierunku kształcenia i zawodu,
– zindywidualizowanej ścieżki kształcenia,
– nauczania indywidualnego,
– porad i konsultacji pedagoga i psychologa szkolnego,
– warsztatów profilaktycznych.
Potrzeba objęcia ucznia pomocą psychologiczno-pedagogiczną w szkole wynika w szczególności:
– z niepełnosprawności,
– z niedostosowania społecznego,
– z zagrożenia niedostosowaniem społecznym,
– z zaburzeń zachowania lub emocji,
– ze szczególnych uzdolnień,
– ze specyficznych trudności w uczeniu się,
– z deficytów kompetencji i zaburzeń sprawności językowych,
– z choroby przewlekłej,
– z sytuacji kryzysowych lub traumatycznych,
– z niepowodzeń edukacyjnych,
– z zaniedbań środowiskowych związanych z sytuacją bytową ucznia i jego rodziny, sposobem spędzania czasu wolnego i kontaktami środowiskowymi,
– z trudności adaptacyjnych związanych z różnicami kulturowymi lub ze zmianą środowiska edukacyjnego, w tym związanych z wcześniejszym kształceniem za granicą.
Korzystanie z pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole jest dobrowolne i bezpłatne.
SZKOŁA PRZYJAZNA DZIECIOM
ROZPOCZYNAJĄCYM EDUKACJĘ SZKOLNĄ
- Wszystkie pracownie edukacji wczesnoszkolnej, w których odbywają się zajęcia dla uczniów klas I-III składają się z dwóch części – edukacyjnej i rekreacyjnej.
- Każdy uczeń klas I-III ma do dyspozycji szafkę, w której może zostawiać swoje przybory szkolne.
- W pracowniach edukacji wczesnoszkolnej znajdują się kąciki przyrody umożliwiające prowadzenie hodowli roślin i zwierząt.
- Zajęcia wychowania fizycznego prowadzone są przez nauczycieli wychowania fizycznego i realizowane są w sali gimnastycznej oraz na boisku.
- Przy szkole działa świetlica przeznaczona w głównie dla uczniów klas I-III, w której opiekę nad dziećmi sprawuje instruktor GOKiB w Sicienku.
- W szkole organizowane są zajęcia rozwijające umiejętności oraz zainteresowania uczniów, jak i zajęcia dla uczniów przejawiających trudności w nauce.
- W ramach indywidualnego wsparcia uczniów w szkole odbywają się zajęcia logopedyczne i rewalidacyjne.
- Uczniowie i rodzice mogą korzystać ze wsparcia pedagoga i psychologa szkolnego.