Rok szkolny 2021/2022
PLAN LEKCJI
http://szkola-sicienko.pl/wp-content/uploads/2021/10/plan_lekcji_2021_2022.pdf
Szanowni Państwo,
Z uwagi na stan epidemii SARS-CoV-2 informujemy, że od dnia 2 listopada 2020 r. do odwołania wszystkie szkolne sprawy będą załatwianie za pomocą: dziennika elektronicznego, kontaktów telefonicznych lub mailowych. Dokumenty wymagające dostarczenia prosimy przesyłać za pomocą poczty tradycyjnej, elektronicznej lub poprzez umieszczenie dokumentu w skrzynce na listy znajdującej się przy wejściu do szkoły.
Kontakt z nauczycielami, również w ramach ich comiesięcznych dyżurów, jest możliwy po wcześniejszym umówieniu się (np. poprzez dziennik elektroniczny).
GRAFIK KONSULTACJI NAUCZYCIELSKICH
Grafik – konsultacje nauczycielskie 2021/2022 semestr II
PROCEDURY
Procedury bezpieczeństwa mające na celu zapobieganie i przeciwdziałanie COVID-19 – aktualizacja
ORGANIZACJA PRACY SZKOŁY
Godziny lekcyjne
1 lekcja | 8.15 | 9.00 |
2 lekcja | 9.10 | 9.55 |
3 lekcja | 10.05 | 10.50 |
4 lekcja | 11.00 | 11.45 |
5 lekcja | 12.00 | 12.45 |
6 lekcja | 13.00 | 13.45 |
7 lekcja | 13.50 | 14.35 |
8 lekcja | 14.40 | 15.25 |
Oddział Przedszkolny
Realizacja podstawy programowej w przedszkolu nie ulega zmianie i trwać będzie
w godzinach 8:00 -13:00. Ten czas jest bezpłatny.
Czas pracy przedszkola nie ulega zmianie. Przedszkole jest czynne od 6:00-17:00.
O zmianach organizacyjnych będziemy informować na bieżąco na stronie szkoły i poprzez e – dziennik.
BEZPIECZNA SZKOŁA
Zagrożenia i zalecane działania profilaktyczne
w zakresie bezpieczeństwa fizycznego i cyfrowego uczniów
Zapraszamy Państwa do zaznajomienia się z dokumentem pn. „Bezpieczna szkoła. Zagrożenia i zalecane działania profilaktyczne w zakresie bezpieczeństwa fizycznego i cyfrowego uczniów”, który stanowi kompendium wiedzy oraz zbiór rekomendacji dotyczących działań profilaktycznych związanych z ryzykiem wystąpienia zagrożeń bezpieczeństwa w szkole lub placówce wraz ze wskazaniem obowiązujących przepisów i odpowiedzialności. Jednocześnie informujemy, że każda osoba mająca podejrzenie występowania na terenie szkoły zagrożenia bezpieczeństwa uczniów zobowiązana jest poinformować odpowiedniego pracownika szkoły (nauczyciela/wychowawcę/pedagoga/dyrektora).
Przypominamy również, że w naszej szkole już od wielu lat funkcjonuje czerwona anonimowa skrzynka na sygnały, która znajduje się przy wejściu do gabinetu pedagoga szkolnego.
Wszystkie materiały znajdują się na stronie www: bezpiecznaszkola.men.gov.pl/bezpieczna-szkola
ZASADY PRZEBYWANIA NA TERENIE SZKOŁY
W trosce o bezpieczeństwo uczniów Dyrektor Szkoły Podstawowej im. Mikołaja Kopernika w Sicienku
wprowadza zasady przebywania na terenie szkoły:
1. Każda osoba, która nie jest aktualnie uczniem bądź pracownikiem szkoły jest osobą trzecią. Osoba trzecia nie wchodzi na jej teren bez ważnego powodu.
• Każda osoba trzecia wchodząca na teren szkoły zobowiązana jest do wpisania się w prowadzonym przez szkołę „Rejestrze wejścia i wyjścia na teren szkoły”, znajdującym się w sekretariacie szkoły. Zasady dotyczą wejścia i przebywania na terenie szkoły w godzinach pracy sekretariatu.
2. Rodzice/opiekunowie prawni odbierający dzieci ze szkoły w godzinach wcześniejszych, niż przewiduje plan lekcji wpisują ten fakt tak jak to obowiązywało dotychczas w „Rejestrze wejścia i wyjścia na teren szkoły”.
ORGANIZACJI I UDZIELANIA
POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
Pragniemy przypomnieć, iż zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach z późniejszymi zmianami, w naszej szkole organizuje się pomoc psychologiczno-pedagogiczną w trakcie bieżącej pracy z uczniem oraz przez zintegrowane działania nauczycieli i specjalistów, a także w formie:
– zajęć dydaktyczno-wyrównawczych,
– zajęć specjalistycznych: korekcyjno-kompensacyjnych, logopedycznych, rewalidacyjnych,
– zajęć związanych z wyborem kierunku kształcenia i zawodu,
– zindywidualizowanej ścieżki kształcenia,
– nauczania indywidualnego,
– porad i konsultacji pedagoga i psychologa szkolnego,
– warsztatów profilaktycznych.
Potrzeba objęcia ucznia pomocą psychologiczno-pedagogiczną w szkole wynika w szczególności:
– z niepełnosprawności,
– z niedostosowania społecznego,
– z zagrożenia niedostosowaniem społecznym,
– z zaburzeń zachowania lub emocji,
– ze szczególnych uzdolnień,
– ze specyficznych trudności w uczeniu się,
– z deficytów kompetencji i zaburzeń sprawności językowych,
– z choroby przewlekłej,
– z sytuacji kryzysowych lub traumatycznych,
– z niepowodzeń edukacyjnych,
– z zaniedbań środowiskowych związanych z sytuacją bytową ucznia i jego rodziny, sposobem spędzania czasu wolnego i kontaktami środowiskowymi,
– z trudności adaptacyjnych związanych z różnicami kulturowymi lub ze zmianą środowiska edukacyjnego, w tym związanych z wcześniejszym kształceniem za granicą.
Korzystanie z pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole jest dobrowolne i bezpłatne.
SZKOŁA PRZYJAZNA DZIECIOM
ROZPOCZYNAJĄCYM EDUKACJĘ SZKOLNĄ
- Wszystkie pracownie edukacji wczesnoszkolnej, w których odbywają się zajęcia dla uczniów klas I-III składają się z dwóch części – edukacyjnej i rekreacyjnej.
- Każdy uczeń klas I-III ma do dyspozycji szafkę, w której może zostawiać swoje przybory szkolne.
- W pracowniach edukacji wczesnoszkolnej znajdują się kąciki przyrody umożliwiające prowadzenie hodowli roślin i zwierząt.
- Zajęcia wychowania fizycznego prowadzone są przez nauczycieli wychowania fizycznego i realizowane są w sali gimnastycznej oraz na boisku.
- Przy placówce działa świetlica przeznaczona dla uczniów klas I-III, w której opiekę nad dziećmi sprawuje instruktor GOK.
- W szkole organizowane są zajęcia rozwijające umiejętności oraz zainteresowania uczniów, jak i zajęcia dla uczniów przejawiających trudności w nauce.
- W ramach indywidualnego wsparcia uczniów w szkole odbywają się zajęcia logopedyczne i rewalidacyjne.
- Uczniowie i rodzice mogą korzystać ze wsparcia pedagoga i psychologa szkolnego.